14 februari – Valentijnsdag 2015


 
Valentijnsdag…zucht! Vroeger was het makkelijk, als je heimelijk verliefd was op iemand dan was dit dé dag om anoniem je geheime liefde te verrassen. Maar wat ik nu nooit begrepen heb is als het allemaal zo heimelijk was hoe groot was dan de kans dat degene die jij verraste op Valentijnsdag met een bos bloemen of een doos bonbons wist dat juist jij degene was die het gestuurd had? Hoe vaak werd een ander aangekeken voor die geweldige attentie? En ging je concurrent in de liefde met jouw geheime liefde er vandoor? Wat een onzekere toestand allemaal, je zou er haast een zenuwinzinking door krijgen.

Nee dan tegenwoordig. Het gaat nu niet meer om een geheime liefde maar om het vieren van dé liefde.

Toch wel handig bekeken van die snelle jongens van de reclame, het bereik is nu veel groter. Alle campagnes zijn er op gericht dat je écht iets moet doen op Valentijnsdag anders krijg je problemen. Dan vraagt je geliefde: hou je niet meer van me? Ben je wel gelukkig met me?
Jij kijkt dan verbaasd en vraagt waarom deze vragen worden gesteld want natuurlijk ben je gelukkig en hou je zielsveel van je geliefde. Dan volgt het antwoord, je partner zegt met een diep teleurgestelde stem: je hebt niks voor me gekocht voor Valentijnsdag! Oeps, foutje! En niet bedankt.

Je hoeft echt niet de volgende dag met iets aan te komen zetten want dan begrijp je helemaal niks van het concept Valentijnsdag. En je partner zal je dat dan ook fijntjes laten merken. Je hoort verhalen over hoe andere wél een attentie hebben gehad op Valentijnsdag en wat voor fijne dag ze samen hebben gehad. En dat er gezegd wordt: het gaat niet om wát je geeft maar dát je wat geeft, want dat geeft me het gevoel dat ik bijzonder en speciaal voor je ben. Die komt aan! Tja, hoe red je je daar uit? Had nou maar op al die reclames gelet die voorbij kwamen op tv en had nu maar niet weggezapt want dan had je het wel begrepen wat je moest doen en had je met een geweldige attentie de blits kunnen maken. Volgend jaar weer een kans. 😉

Het moraal van het verhaal? Koop iets voor je geliefde want anders hoor je er niet bij; dat is de boodschap van de reclame jongens en meisjes.

En wat doe ik? Mijn Valentijn weet hoe bijzonder en speciaal ze is voor me want dat laat ik het hele jaar door merken en niet alleen maar op 14 februari! Toch?
 

Deel dit bericht